قدس آنلاین – سبزوار : امام جمعه ششتمد گفت : حمید سبزواری دلداده انقلاب بود . 

نام حمید سبزواری در اشعار پرآوازه انقلاب می درخشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم که در جمع مردم ششتمد سخن می گفت با بیان اینکه مرحوم حمید سبزواری از مفاخر کشور و شاعر دلداده انقلاب بود افزود : استاد سبزواری از روزی که سرود اول انقلاب را سرود تا پایان عمر گرانبهایش همراه انقلاب اسلامی بود ودر صف اول مسائل فرهنگی  گام برمیداشت .

وی ادامه داد : در سوگ تسلیت این یار امام و رهبری همه مسئولان عالی رتبه نظام پیام تسلیت صادرنمودند و این نشان از جایگاه  بالا ورفیع استاد سبزواری داشت . 

نماینده ولی فقیه در ششتمد اظهار داشت : مرحوم حمید سبزواری کسی بود که رهبری از درگذشت ایشان ابراز تأسف نمود و از ایشان بعنوان نام ماندگار و پر افتخار یاد کرد.

وی تصریح کرد : نام حمید سبزواری در اشعار پرآوازه انقلاب می درخشد و هنر فاخر او در اشعارش برای امام ، فلسطین ، دفاع مقدس ، شهید مطهری به خوبی متبلور بود .

امام جمعه ششتمد یادآورشد : زندگی حمید سبزواری درسی است برای شاعران و هنرمندان متعهد و برای همه دلداگان انقلاب که چگونه همراه انقلاب زیست و هیچگاه کوچکترین زاویه ای با نظام نداشت.

امام جمعه ششتمد با اشاره به فراز پایانی پیام تسلیت مقام معظم رهبری  گفت : مردم قدردان سبزواری نیز به شایستگی در مراسم سوگواری پدرشعر انقلاب شرکت نمودند و عظمت بی مثال فرزند خود را به نمایش گذاشتند .

حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم  همچنین با اشاره به سالروز عقد اخوت در بین مسلمین بیان کرد : دین مبین اسلام جامعه را به وحدت دعوت می کند و پیامبر اکرم (ص) در دوازدهم ماه مبارک رمضان بین مسلمانان عقد اخوت بنا نهاد.

وی ادامه داد: قرآن این کتاب آسمانی نعمت بزرگ را نعمت وحدت می داند و ما هم باید در سایه اسلام و قرآن منسجم و متحد باشیم.

استاد حوزه علمیه سبزوار  با تاکید بر سفارش امیرالمؤمنین به وحدت و پرهیز از تفرقه افکنی خاطر نشان کرد : جامعه ایمانی باید پشتیبان هم باشند و برکت در گرو اتحاد می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم در عین حال افزود : انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و این سالهای پر فراز و نشیب با وحدت همه گروهها و اقشار به نتیجه رسید.

وی گفت : هر کسی و در هر سطحی برای ایجاد اختلاف بین مردم قدم بردارد بر علیه منافع نظام حرکت کند به جامعه دینی خیانت کرده است. /   انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.